Tyyliniekan vuosi 2014

Vuosi vaihtui ja se on hyvä vetää yhteen Tyyliniekan osalta. Jos vuoden haluaa kiteyttää johonkin yksittäiseen lauseeseen, niin se on ehdottomasti “Tyyliniekka on löytänyt paikkansa ja yleisönsä”. Kiitos tästä kuuluu lukijoille, tekijöille ja mahdollistajille. Iso kiitos teille kaikille.

Lukujen valossa Tyyliniekan blogi on ollut tasaisessa kasvussa. Tätä ovat siivittäneet kymmenet artikkelit, jotka ovat keskittyneet paitsi etikettipukeutumiseen, myös ajankohtaisiin ilmiöihin ja uutisiin. Selkeä ykkösartikkeli on analytiikan ja myös palautteen valossa ollut Tumma puku, jota on luettu yli 45 tuhatta kertaa. Toiseksi suosituin artikkeli on ollut Hautajaispukeutuminen, jota on luettu kesällä tapahtuneen julkaisun jälkeen lähes 15 tuhatta kertaa.

Näitä artikkeleita olemme myös päivittäneet tarpeen vaatiessa, jotta olemme tarjonneet tavoitteemme mukaisesti Suomen parhaimmat ja selkeimmät ohjeistukset kuvineen.

Mitä muuta analytiikka kertoo

Analytiikan (GA) mukaan vuonna 2014 blogissa vieraili reilut 130 000 eri kävijää ja sivulatauksia oli karvan päälle 340 000. Aikaa sivustolla vietettiin kerrallaan reilut kaksi minuuttia. Mobiilikäyttäjien määrä hipoi 40 prosenttia. Google Analyticsin lukemat ovat kävijämäärien osalta todellisuutta korkeammat, sillä se tulkitsee jokaisen ip-osoitteen eri kävijäksi. Toisin sanoen kun vierailen blogissa älypuhelimella ja iPadilla, tulkitsee analytiikka minut kahdeksi eri kävijäksi.

Haluamme edistää kaupallista tarjontaa

Tyyliniekka on ollut alusta alkaen muutakin kuin tyyliblogi. Tekijöiden vahva nuorkauppakamaritausta näkyy siinä, että olemme edistäneet hyväksi havaitsemiemme kaupallisten toimijoiden viestiä bloggaamalla kampanjoista, ja osallistumalla yhdessä erilaisiin tapahtumiin, joissa ostajat kohtaavat tuotteita ja palveluita tarjoavat yritykset.

Uusista toimijoista Kämmen myy tyylikkäitä ja laadukkaita käsineitä.
Uusista toimijoista Kämmen myy tyylikkäitä ja laadukkaita käsineitä.

Iloksemme olemme huomanneet, että alalle on tullut uusia ennakkoluulottomia yrittäjiä, kuten Kämmen, Mukama, SnobiLean Garments, Anderssén & Kurki, Inch ja Rannekelloja.fi. Osasta näistä olemme jo kirjoittaneetkin ja loput tulevat näkymään blogissa lähitulevaisuudessa.

Kaupallisuuden myötä haluamme tuoda hyviä tuotteita ja palveluita esille mutta pysymme tinkimättömästi kiinni laadussa: mikäli tuote tai palvelu jonka yhteistyökumppanimme kanssa haluamme tuoda esille ei mielestämme ole julkaisun tai kehujen arvoinen, emme siitä juttua tee.

Suosittelemme

Mitä vuosi 2015 tuo tullessaan?

Tyyliniekka tulee muuttumaan. Haluamme olla Suomen johtava miesten tyylimedia, joten panostamme entistä enemmän sisältöihin ja niiden jakeluun. Tämä vaikuttaa Tyyliniekan formaattiin, joka on muutenkin päivittäin kriittisen tarkastelun alla.

Artikkeli talvipukeutumisesta ilmestyy piakkoin.
Artikkeli talvipukeutumisesta ilmestyy piakkoin.

Tyyliniekan pääpaino on ja tulee aina olemaan henkilökohtaisella otteella tuotetussa toimituksellisessa sisällössä, mutta sen rinnalla haluamme entistä monipuolisemmin ja selkeämmin nostaa kaupallista sisältöä. Se miten asia jatkossa hoidetaan lukijan kannalta tyylikkäästi ja selkeästä on vielä työn alla. Tähän otamme mieluusti lukijoiden kehitysideoita vastaan.

Tyyliniekka tekijöiden silmin

Tyyliniekka on saanut alkunsa tekijöiden henkilökohtaisesta harrastuneisuudesta pukeutumista ja tyylikästä elämää kohtaan. Into ei ole vajaan kahden vuoden aikana laantunut, päinvastoin. Haluammekin tehdä jatkossa entistä parempia sisältöjä meille kaikille.

Tyyliniekan missio jatkuu ja haluamme helpottaa tyylistään kiinnostuneen miehen arkea, tarjoamalla parhaat neuvot, vinkit, tuotteet ja palvelut – erityisesti kotimaasta.

Tyyliniekka on hahmo, joka edustaa näkemystämme tyylikkäästä suomalaisesta miehestä.

Kiitos vuodesta 2014 ja tyylikästä uutta vuotta 2015.

 

Lue lisää