Henri Liljeroos

Tyyliniekka järjesti keväällä nuorkauppakamarilaisille kilpailun siitä, kenellä on lukijoiden mielestä tyylikkäin asukokonaisuus. Voittajalle oli luvassa maineen ja kunnian lisäksi Herrainpukimon mittapaita sekä kuvan ottaneelle kaulahuivi. Kilpailu oli äärimmäisen tiukka ja äänestyksessä kaksi herraa nousi ylitse muiden. Toinen voittajista, Henri Liljeroos, päätyi haastatteluun, jossa kyselin yllättäen mm. pukeutumisesta. Mutta pidemmittä puheitta mennään itse haastatteluun.

Miten kuvailisit omaa pukeutumistasi työssä ja vapaa-ajalla?

Pukeudun yleisesti ottaen sekä työssä että vapaalla kohtalaisen rennosti. Esimerkiksi solmioita ei tule juuri käytettyä muuten kuin juhlatilaisuuksissa. Pyrin kuitenkin aina valitsemaan vaatteet kuhunkin tilaisuuteen sopivalla tavalla.

Työ- ja vapaa-ajan pukeutumiseni eivät suuresti eroa toisistaan. Yleensä jalassa on farkut tai chinot ja yläosa sekä kengät tulee valittua tarpeen mukaan.

Millaisiin asioihin kiinnität huomiota vaatteita hankkiessasi?

Henri Liljeroos
Henri Liljeroos

Kiinnitän vaatteissa huomiota erityisesti niiden istuvuuteen. Tämä on korostunut vielä enemmän oikeastaan vasta viimeisen parin vuoden aikana. Aiemmin ostin lähes ainoastaan merkkivaatteita, mutta nykyään istuvuus menee merkkien edelle. Suoraan hyllystä ei löydy esim. kauluspaitoja tai pikkutakkeja, jotka sopisivat minulle.

Suosittelemme

Ruumiinrakenteeni asettaa välillä pieniä haasteita hyvin istuvien vaatteiden löytymiseen. Usein tuntuu, että housut on lähtökohtaisesti suunniteltu maratoonareille ja paidat miehille, joiden keskivartalon ympärysmitta on selvästi suurempi kuin hartioiden ympärys.

Viime aikoina olen pyrkinyt valitsemaan vaatteita, jotka sopivat yhteen muiden vaatekaapista löytyvien vatteiden kanssa. En siis osta maailman cooleinta kullan väristä paitaa, jos sen kanssa ei saa aikaiseksi mitään järkevää asukokonaisuutta. Myös ajattomuus on nostanut päätään omissa vaatehankinnoissani. Tämän ymmärtämiseen on Tyyliniekallakin ollut iso vaikutus, joten kiitoksia siitä!

Mistä ostat vaatteesi?

Ostan vaatteeni pääasiassa nettikaupoista, sillä valikoimat ovat niissä huomattavasti kattavammat kuin kivijalkaliikkeissä. Farkut ovat tässä sikäli poikkeus, että ne ostan lähes aina tietystä liikkeestä, jossa lyhennys kuuluu hintaan. En ole vielä kertaakaan löytänyt housuja, jotka mahtuisivat päälle ja olisivat sopivan mittaiset.

Suosin nettikauppoja, joissa palautuksesta ei tule lisäkuluja. Näin pystyn tilaamaan useampia vaatteita kerralla ja pitämällä niistä vain ne, jotka miellyttävät eniten.

Kauluspaidat, puvut ja pikkutakit olen viimeiset vuodet tilannut mittatilaustyönä pääasiassa netistä. Näissä vaatteissa istuvuus korostuu. Pääsen paljon pienemmällä vaivalla ja halvemmalla kuin ostamalla vaatteen hyllystä ja sen jälkeen korjauttamalla sen ompelimossa.

Miten kollegasi keskimäärin pukeutuvat?

Kollegani pukeutuvat vähintäänkin yhtä kasuaalisti kuin minä. Meitä on yrityksessämme neljä henkeä ja jokaisella on oma pukeutumistyylinsä. Kesällä kukaan ei edes kiinnitä huomiota, vaikka olisi toimistolla shortseissa ja hihattomassa paidassa. Kollegoideni pukeutuminen ei vaikuta omiin asuvalintoihini millään tavalla.

Lopuksi; mitä teet työksesi?

Olen Intoloop Oy:n toimitusjohtaja ja yksi perustajista. Autamme pk-yrityksiä skaalaamaan omaa koulutus- ja valmennusbisnestään internetiin. Tällä tavoin he pystyvät tarjoamaan omille asiakkailleen ajasta ja paikasta riippumattomia koulutuksia sekä automatisoimaan omaa koulutusliiketoimintaansa.

Tällä hetkellä päätuotteemme on Campwire-nettikoulutusalusta, joka mahdollistaa todella vaivattomasti sekä näyttävien että helppokäyttöisten koulutusten ja valmennusten tekemisen.

Internetin hyödyntäminen koulutusliiketoiminnassa on Suomessa kovasti jäljessä muuta maailmaa, joka johtuu osittain siitä, ettei suomenkielistä tietoa ole juurikaan aiheesta ollut aiemmin saatavilla. Tämän vuoksi avasimme alkukesästä Digivallankumous-sivuston, jossa käsittelemme internetissä tapahtuvaa liiketoimintaa sekä digitaalisten informaatiotuotteiden hyödyntämistä liiketoiminnan skaalaamisessa.

Kiitos haastattelusta.

Lue lisää